عروسة الجنة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
عروسة الجنة

اسلامى للنساء فقط

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

النخااااااااااااااااااااااااااااااع

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

مشتاقة الى الجنة

مشتاقة الى الجنة
المدير العام
المدير العام

السلام عليكم

انهاردة حبيت اكلمكم عن النخاع للشعر و فوايدة

فوايد النخاع حاجاتان:

1- بيطلع الشعر فى الاماكن الى مش فيها

2- بينعم الشعر جدا بيخلى حرير

و عشان كدة النخاع دى مناسب لمعظم الناس الى شعرها جاف و الى شعرها بيقع

انا عايزة عموما اقولكم قصة كدة بسرعة الاول عن واحد صحبة اختى كانت بتاخد درس عندنا فى البيت المهم مرة تطلعت اسلم عليها وكدة و اعدنا نتكلم فا كان شعرها واللة العظيم اكنة معمول سشوار و فير كمان المهم فقولها شعرك حلو اوى عملتى فين عند كوافير مين فا قلتلى انا مش عملة فى حاجة هو كدة اصلا المهم واللة اتصدمت جدا و حاستيها بتهزر اصلا المهم بعد كدة بقولها ازاى دى شعرك مشاء اللة حلو اوى بجد ( تقيل +طويل + ناعم جدا جدا) قالتيلتى على فكرة انا زمان و انا صغيرة كان شعرى وحش جدا و جاف جدا و قصير بس مامى من و انا صغيرة كانت بتحطلى النخاع دى تقريبا كل يوم ( بس مش فاكرة اد اية) و دى الى خلى شعرها تحفة كدة

شجعتكم موت صح

المهم انا جربت قبل كدة اجيب النخاع دى من الجزار خليت الدادا تجبهولى كنت بجد هموت من الارف و بعد حتة ما سيحتة على البخار و كل حاجة مستخدمتوش من كتر الارف الى كنت حاسة بى

الخبر الكويس انى لقيت مكان فى مصر و صاحبتة خبيرة تجميل ربنا يا رب يكرمها و هى موثوق فيها جدا بتبيع المنتجات بتاعتها و منها النخاع فى علبة جاهزة للاستخدام علطول بس تخدى معلقة و تسيحيها على البخار من غير اى ارف العلبة بتكفى معاكى كتير اوى و هى بحوالى 40 جنية ( الى عايز يعرف مكانها يبعتلى على الخاص )

الطريقة بقى الى خبيرة التجمبل قالتلى عليها هى :

لو شعرك دهنى تاخدى معلقة واحدة صغيرة لو شعرك جاف معلقة واحدة كبيرة و تسيحيها على البخار مش النار ( اوعى تكرى الكمية لانى مرة حطيت تقريبا نصف العلبة فى شعرى و انا شعرى دهنى اوى واللة العظيم اعدت اغسل فى اسبوع كل يوم مرتين عشان يطلع فا لو حسيتى الكمية قليلة زيدى من المكونات التانية ( العسل او الزيت) و دى صورة النخاع
النخااااااااااااااااااااااااااااااع Picture131

بعض كدة تضيفى عليها معلقة عسل كبيرة

النخااااااااااااااااااااااااااااااع 3asel

شوية زيت الى يمشى مع شعرك ممكن زيت لوز او خروع او فى زيت عندها بتبيعة و بتنصح نستخدمة معاها و اسمة Amazing Plus الى فى الصورة معاة النخاع

النخااااااااااااااااااااااااااااااع Zeet

بس و اقعدى تحت الة البخار ساعة و استخدمى مرة او مرتين فى الاسبوع

منقووووول للفائدة

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]